Ken jij de muziekhistorie van Kessels in Tilburg?

In Tilburg is Kessels een gevestigde naam. Het verhaal van Marietje Kessels is alom bekend, maar de geschiedenis die haar vader Mathieu Kessels schreef in onze stad is minder bekend. In samenwerking met restaurant de Harmonie organiseren we in periode november 2024 tot en met maart 2025 op de 1e donderdag van de maand het arrangement; ‘Het verhaal van Kessels’.

Mathieu Kessels is de grondlegger van de muziekinstrumentenfabriek, deze stond op de plek waar nu het Spoorpark is. Maar zonder Jos Kessels, zijn oudere broer, was hij hier nóóit terecht gekomen. De basis lag in Heerlen waar zij beiden werden geboren, toch trokken ze naar Tilburg waar zij hun muzikaliteit verder hebben ontwikkeld. Ze opende hier een restauratie-atelier wat later de succesvolle fabriek zou worden. Daarnaast componeerden en dirigeerden de broers, ze organiseerden concerten, concoursen en jureerden. Ook werden door er muziekstukken gedrukt en uitgegeven. Dit allemaal onder de naam Kessels!

Het arrangement

Het arrangement start in het Kessels museum waar je een uitgebreide rondleiding van onze gids krijgt en het museum bezoekt. Je dompelt je onder in de rijke historie van Kessels en zijn nalatenschap in Tilburg. Vervolgens kun je genieten van een heerlijke lunch bij restaurant De Harmonie. Voor deze lunch heb je de keuze uit: Desem brood met 2 rundvlees kroketten en mosterd of een Croque Madame van desembrood (wit of bruin) met boerenkaas, ham, bechamel en een spiegelei plus een drankje naar keuze (frisdrank, koffie of thee).

Programma & kosten

10.00 uur – Start in het museum met een rondleiding
12.00 uur – Lunch bij restaurant De Harmonie

Prijs – € 23,50 per persoon.
Bij dit arrangement kan geen gebruik worden gemaakt van de Museumkaart.

Wij raden aan om tijdig aan te melden want vol is vol.
Het maximum aantal deelnemers is 15 personen.

Het arrangement is te boeken op de volgende data:

do 7 november 2024
do 5 december 2024
do 2 januari 2025
do 6 februari 2025
do 6 maart 2025

Tickets kun je bestellen via deze link.

Met dit arrangement draagt het Kessels Museum de missie ‘Muziek verbindt’ zeker uit!

Neem ook zeker een kijkje in het restauratie-atelier!